53. nap – Csak kaja fotók a Facebookon

Megnéztem mi a helyzet a pécsi éttermek közösségi marketingjével.

Röviden összefoglalva: étel fotók, üres étterem fotók, néha egy-egy program beharangozója. Szöveg semmi, jobb esetben az étel neve. Ééés ennyi.

Mi lehet az üzenete ennek?

“Gyere, egyél ilyen ételt, mert ilyen szépet tudunk főzni. Ezt az adagot a fotózáshoz készítettük el, amúgy meg üresen nagyon szép a hely.”

A programok beharangozója fent van, az eseményről már nincs fotó. Kevesen voltak? Nem volt senki?

Találtam kivételt, ebben a témában a Vargyas Vendéglő Pécsett, ahol a bulikról fényképeket és videókat is találsz. Az ő Facebook oldalukon van élet, vannak őszintén mosolygós emberek.

vargyas vendéglő pécs vargyas vendéglő pécs

Éttermek Facebook oldalánál maradva, újabb üdítő színfolt az Eredeti Csülök Bár Pécs.

A Facebook oldal leírásban egy történetet találtam. Kiderül belőle a stílus, kiderül miért csak csülök, kiderül milyen vendégeket várnak.

Vegák, paleók és csikemellsalátávalfanok ne is jöjjenek. Itt csülök van csülökkel. Jóllakós adagokban. A leírásból kiderül, hogy az egykori kocsma népszerűsítésére kezdtek hétvégente csülköt tálalni.

Az étlapja fogott meg.

Bevallom, már a 15. étterem facebook oldalát görgettem unott képpel, amikor megláttam a “Negyedéves folyóiratot”. Egy ötletes étlap képe, amin retro újság formában láthatók az ételek és italok. Mellettük, alattuk pedig az ételek kategóriájáról egy rövid “újságcikk”.

csülök bár pécs csülök bár pécs csülök bár pécs

Ma ezt az újságcikknek kinéző plusz tartalmat Facebook posztnak vagy hírlevél témának neveznénk. Nagyon jópofa és egyben szuper offline tartalommarketing eszköz, ami azonnal bevonja a vendéget a gondolat világba.

Az Eredeti Csülök Bár marketingje jobb, mint az átlag. Történettel pozicionálja a helyet, a termékkel kijelöli a célcsoportot és egyértelművé teszi, hogy kiket várnak és kiket nem. Használják a Facebook-ot és az Instagramot.

Külön kiemelem, hogy az első Insta kép 2015. júliusban került fel, tehát nem ma kezdték. Lassan két éves a második fotó, amiről látszik, hogy honnan hová fejlődött a kommunikáció és a fotók minősége.

csülök bár pécs csülök bár pécs

Mindkét étteremnek jár a pacsi és az elismerés, jó úton járnak a marketingen belül. Várom a folytatást.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.