54. nap – Az igényes vevő nem hülye

Ha 2017-ben még azt hiszed, hogy a “jó termék eladja magát”, akkor ez a blog nem neked szól. Van egy még rosszabb hírem: a vállalkozás sem a te világod.

Bármivel foglalkozol, azt marketingezned kell.

Wolf Gábortól megtanultam, hogy mi a marketing szentháromság:

  1. a terméked/szolgáltatásod minősége
  2. a vásárló kiszolgálásának minősége
  3. és a marketinged minősége.

marketing szentháromság

Az első, a termék minősége általában rendben van, mert ezzel foglalkoznak legtöbbet a cégvezetők. Azt is mondhatnám, hogy a legtöbbjük csak ezzel foglalkozik. A kereskedelmi vállalkozások nagy része úgy jön létre, hogy először a termék van meg, ahhoz alapítják a céget. Ez nem gond, de itt nem szabad megpihenni.

Állítom, hogy a vásárló kiszolgálásának minősége kizárólag a cégtulajdonos igényességét tükrözi. Az árrés számolgató szerencsevadász tulajdonosoknak ez a pont nem fontos, nem is létezik. Számukra a vásárló a szükséges rossz a képletben, aki csak akciósan hajlandó vásárolni és még alkudna is.

A marketing minősége pedig legtöbb esetben kimerül az összevissza posztolásnál a Facebookra és az akciós árlista kiküldésénél emailben. Ha ajándékot osztanak a vásárlás mellé, az általában az eladhatatlan termékek kiszórását jelenti. Ezt az igényes vásárlók azonnal kiszúrják és keresnek valaki mást, aki nem nézi hülyének őket. Maradnak az alkudozó olcsójánosok.

Így már érthető miért nem szeretik a vásárlókat a szintén olcsójános cégvezetők, ugye?

“A hasonló hasonlót vonz.” – Brian Tracy

Ezzel szemben:

Ha a jó termék mellé igényes kiszolgálás jár alapból, az szintén megszűri a vásárlókat. Az igényesek maradnak, az akcióvadászoknak meg szokatlan az igényes csomagolás és nem értik, miért kell költeni erre. Első gondolatuk az lesz, hogy emiatt drágább a termék és lepattan.

Marad az igényes vevő.

Az igényes vevő elvárja, hogy

  • ne akciózással zaklassák emailben,
  • kreatív módon legyen bemutatva a termék azon a csatornán, amit ő használ,
  • értékes tartalmat kapjon hírlevélben,
  • megismerhesse a vállalkozót és az alkalmazottakat,
  • élményben legyen része a vásárlás előtt, alatt és után,
  • értékeljék a hűségét,
  • értékeljék a figyelmét,
  • vegyék figyelembe a véleményét.

Az igényes vevők nem hülyék, azonnal kiszagolják ha egy cég csak a pénzüket akarja. Lehet, hogy egyszer vásárolnak, de soha nem térnek vissza.

Megsúgom: ők azok, akiknek akciós ár sem kell, ha jól marketingezel.

  • Hajlandóak többet kifizetni ugyanazért a termékért, csak hadd vásárolhassanak annál a cégnél, ahol jobb kiszolgálást kapnak.
  • Nem reklamálnak, hanem érdeklődnek.
  • Nem alkudoznak, hanem megkérdezik mid van még.
  • Nem az árukeresőre mennek legközelebb, hanem az Instagram oldaladra, hogy mit tettél fel magadról.
  • Nem széttrollkodja a céges Facebook posztjaidat, hanem kommentben megvédi céged remonéját a trolloktól.

Tapasztalatból beszélek.

Négy évig vezettem egy bor webáruházat a fenti három dolgot alapul véve: a termék, a kiszolgálás és a marketing minősége volt a működés alapja. A figyelmem középpontjában az igényes vásárló volt és nem érdekelt, hogy a borász mit akar ránk sózni.

Kialakult egy pár száz fős kemény mag, akinek bármilyen újdonságot el tudtam adni teljes áron. A ritkán meghirdetett akcióinkat pedig ajándéknak tekintették és minden ilyen alkalommal felhívtak 10-15-en, hogy gratuláljanak a webshophoz.

Írásban is érkezett legalább ennyi elismerés, amit egy “Vásárlói vélemények” menüpontban meg is jelenítettem az oldalon. Most ide szerettem volna linkelni azt az oldalt, de az új vezető már eltávolította. Régen itt volt a hozzászólási lehetőség is. Inkább nem árulom el melyik cégről van szó. 🙁

Konklúzió

Ha vállalkozó vagy, legyen alap a marketing szentháromság: a termék, a kiszolgálás és a marketing minősége. Szolgálj ki igényes vevőket, érezd magad jobban.

Ha vásárló vagy, ne csak az árra meg a termékre figyelj. Keresd azokat a cégeket, akik odafigyelnek rád, értékelik a hűségedet és túlteljesítik a kérésedet. Vásárolj igényes cégektől és érezd magad jobban.

Az olcsó cégek meg hadakozzanak az olcsójánosokkal. Mindenkinek jobb lesz így.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.