Beszippant az Instagram

Nem emlékszem pontosan mikor kattantam rá az Instagramra. Talán a borbolt utáni nehéz időszakban, amikor munkám se volt.

Viszont volt egy új telefonom, egy középkategóriás – vagy inkább alsó – Samsung J3. Ez volt az első normális márkájú – nem kínai – okostelefonom, és végre stabilan működött. Töltöttem rá Instagramot, Snapchatet, Musical.ly-t, Aliexpresst, meg persze az örök kedvenc és máig egyetlen játékot, a Real Drift-et.

Regisztráltam az instára és elkezdtem nézegetni. Nem értettem. Csak néha léptem be. 

Januárban elkezdtem követni GaryVee-t a YouTube-on és ő állandóan az instáról beszélt. Megkerestem őt ott is. 1,4 millió követője volt akkor. Bekövettem, mert tetszettek a motiváló videói meg képei amiket megosztott.

Pár hét múlva realizáltam, hogy Gary miatt lépek be naponta az Instagramra – tehát minden nap pár percig online voltam.

Rájöttem mi az a hastag és mire való. 

Hastag=címke
Nem az insta találta ki, évek óta van Twitteren, Tumblr-en, Flickr-en, Facebook-on, de a fél világ az instán tanulta meg mire jó – köztük én is. Bármilyen bejegyzés alá maximum 30 db hastag tehető. Ezek linkekké alakulnak és rájuk kattintva további bejegyzéseket listáz nekünk, amik alatt ugyanaz a hastag szerepel.

Mire jó a hastag az Instagramon?

Ha közzéteszel egy fotót és használsz hastageket amik jól leírják a fotódat, akkor várható, hogy a hasonló érdeklődésű emberek rátalálnak. Pár napja olvastam egy cikket arról, hogy hamarosan lehetőségünk lesz hastageket is követni, nem csak profilokat – ami baromi jó dolog lesz! Én már nagyon várom.

Az Instagram sztori elterjedése volt a mérföldkő.

Ettől teljesen kész voltam. Közben már néztem Dj Khaled Snapchat sztoriját – GaryVee mellett persze – és nagyjából értettem mire jó ez. Majd megjelent az instán sokkal szerethetőbb módon. Kb itt el is hagytam a Snapchatet, de leginkább azért, mert már 600 megát foglalt a 8 gigás telefonomon.

Heteken keresztül csak sztorikat néztem instán. A hírfolyamot nem is görgettem. Nyáron úgy döntöttem, hogy kipróbálom milyen naponta sztorizni. Az volt a célom, hogy mindig legyen kint valami, és vártam mi történik. 160 követőmből kb 8-an nézték és arra is rájöttem, hogy ez a funkció nem alkalmas követőszerzésre.

Aztán megjelent a Helyi Sztori – újabb zseniális húzás instáéktól.

A sztori képre vagy videóra lehet rakni helycímkét, így az bekerülhet a helyi sztoriba. Ezt is teszteltem.

Arra jutottam, hogy a pécsi sztoriba 3-400 követőszám fölött lehet bekerülni kizárólag Pécs területén készült friss tartalommal. Persze lehet hackelni a rendszert, sokan meg is teszik. Nekem ritkán sikerült bekerülnöm, de olyankor 160 idegen nézőm is volt a 8 követőmön kívül 🙂

Ma már két saját csatornám van és tanácsadást is tartok kezdő Instagramozóknak.

A saját csatormámat arra használom, hogy azon mások tartalmait böngésszem. Magamról nem teszek fel szinte semmit, ismerősöket nem követek, mert nem akarom, hogy ugyanolyan szar legyen a hírfolyamból mint a Facebook-on.

Az Instagram másra van. Ez a márkák helye és aki ügyes, itt tud is márkát építeni.

A másik csatornám a RükveRC, ahol a távirányítós autós tartalmaimat osztom meg még azelőtt, hogy kikerülne a YouTube-ra. Sikerült egy összetartó kis közösség része lenni. Rengeteg lájkot kapok, megszólítanak privát üzenetben, tanácsot adnak és kérnek a világ minden tájáról. Egyáltalán nem érezhető itt a Facebookra jellemző “burok” hatás, amikor minden nap ugyanazoknak az embereknek a véleményével találkozol.

Szóval beszippantott. És hagyom. Imádom. Olyan most, mint a Facebook volt 8 éve.

Te használod? Ha igen, akkor mire? Megosztasz rajta tartalmat vagy csak másokét nézed?