Drupalról Shoprenterre váltunk

Három oka van, hogy miért nem írtam blogot április vége óta. Az első, hogy nem szakítottam rá időt, a második, hogy nem tudtam mi lesz az új projektből, a harmadik pedig, hogy inkább a Facebook oldalamra és a személyes profilomra posztoltam, mert oda sokkal gyorsabban tudok írni.

Az előző posztban megemlítettem, hogy megszabadultam a páncélszekrényes cégtől. Életem legrosszabb munkahelye volt, viszont rengeteget tanultam arról hogyan nem szabad céget vezetni és hogyan nem szabad az alkalmazottakkal bánni.

A munkám az volt, hogy leváltsam a cég régi, egyedileg programoztatott webáruházát egy sokkal egyszerűbben kezelhető, bérelt felületre. A cég anyagi helyzetét figyelembe véve a vezető az elképzelhető legolcsóbb megoldás mellett döntött, így az UNAS-t választotta.

Nem szeretném itt részletezni, hogy 5 év Shoprenteres tapasztalattal a hátam mögött milyen érzés volt az UNAS-sal kínlódni. Talán majd egy önálló posztban összehasonlítom a két rendszert, hátha tudok segíteni neked, ha webshop indításon gondolkodsz. (Addig is, ha érdekel a véleményem, írj üzenetet Facebookon.)

Amint elkészül egy webáruház valamilyen rendszeren, tulajdonosként nem látsz mást. Nem fogod figyelni a konkurens rendszer funkcióit és hasonlítgatni a sajátodhoz és ennek három fő oka van:

  • úgy gondolod, hogy erre nincs idő, rengeteg a napi teendő,
  • úgy gondolod, hogy a webáruház állítgatása közvetlenül nem hoz bevételt,
  • a döntést meghoztad, ragaszkodsz hozzá, mert te vagy a vezető.

Csőlátás alakul ki, a saját korlátaid között mozogsz, miközben előfordulhat, hogy a konkurensed

  • gyorsabban szolgál ki,
  • izgalmasabb akciókat kínál,
  • nagyobb vásárlói élményt biztosít

egyszerűen azért, mert a webáruháza képes rá.

OK, tudom. Egy webáruház átalakításnak nekiállni, olyan, mint felújítani egy épületet. Utána kell járni a részleteknek, mindenből a legjobb anyagokat kell használni és az elérhető legjobb mesterrel megcsináltatni.

webshop átalakítása
Vonalkódozunk a Crystal butikban.

Szerencsére van a cégvezető, aki érzi ennek a szükségét és nekiáll a felújításnak.

Ebben a szituációban érkeztem meg új munkahelyemre, a Crystal Pécs webáruházhoz. Egy apró belvárosi butikhoz, ahol elegáns női ruhák és trendi bikinik sorakoznak a vállfákon.

A bolt mellett 4 éve működik a webáruház, amit a Facebookon egy 44.000-es tábor követ. A webáruház Drupal alapon működik, amit bárki láthat, aki ismeri a kezelő felültetét.

Nincs ezzel semmilyen probléma, hiszen abban a pillanatban a legjobb webáruházak között volt. Szép a dizájn, egyedi a képek megjelenítése, logikus az elrendezés, szép forgalmat generál.

De időközben a bérelhető rendszerek lekörözték és olyan funkciókat adtak a többiek kezébe, amivel nehéz és főleg drága dolog versenyezni. Vezetőként – ahogy fentebb említettem – nincs idő ilyesmivel foglalkozni, azt viszont bárki megteheti, hogy alkalmaz egy online marketingest.

Ez vagyok én most a Crystal-nál.

A felújítást annyira az alapoknál kezdtük, hogy egy alapos leltár után kitaláltunk egy vonalkód rendszert, amihez Shoprenter webáruházat és egy online ügyviteli-számlázó programot is bevezetünk.

A változás hatalmas, ahogy az én felelősségem is.

Az első hónapban különösen nagy odafigyelést igényelt, ezért lemondtam több megbízást és a blogomat is hanyagoltam. Már csak néhány nap van hátra az indulásig, már látom ahogy helyükre kerülnek puzzle hiányzó darabjai.

Itt és a Facebookon is beszámolok a tapasztalatokról és a továbbiakról, mert rengeteg ötlet vár még megvalósításra.

3 thoughts on “Drupalról Shoprenterre váltunk

  1. Makrai Zoli

    Szia Csaba!
    A shoprenter-es saját tapasztalat, hogy addig tényleg nagyon jó, és szép minden amíg a sablont használod, de amint valami minimális extra kellene (ami nincs benne egyik csomagban sem), akkor két válasz van:
    – nincs vagy nincs időnk stb.
    – kérj egyedi webáruházat (én kértem ajánlatot, de olyan volt az ár, hogy akkor nem biztos, hogy a shoprentert választottam volna).
    Tehát dobozos webáruháznak jó, nagyon jó, amint valamivel több érdekelne sokkal szélesebb lesz az a piac amiből válogathatsz! Most kellene egy kis fejlesztés (olyan funkciót kellene még amit tud már a program, csak a forma nekem nem 100%-ban jó), és bizony olyan szépen lepattintottak, hogy csak néztem: árat sem voltak hajlandóak adni.

  2. Csaba Post author

    Szia Zoli!
    Te vagy az első hozzászóló a blogomon, ennek különösen örülök 🙂
    Teljesen igazad van, ezt a problémát sokaktól hallottam már. Ha jól tudom te műszaki ember vagy, én marketinges és biztosan másképpen látjuk a helyzetet. Marketing szempontból számomra minden megoldható volt eddig, amit csak kitaláltam. Ami meg nem, arra csinálok egy külön weboldalt egy kampányra létrehozott domain névvel. Azon a weboldalon meg szabadon csinálhatok amit akarok.
    Nálam az is fontos szempont, hogy csak olyan cégnek ajánlom a Shoprentert, ahol tudunk a “doboz”-on belül mozogni és a régi webáruház lassítja a napi marketing feladatokat. Összetettebb terméknél, esetleg gyártásnál nem hiszem, hogy elég lenne, ott az elején több idő, vastagabb pénztárca és egyedi fejlesztés kell.
    Végül pedig általában a tulajdonos dönt. Az előző (gyártó) cégnél az volt a lényeg, hogy a legolcsóbb legyen. Csak legyen valami. Ott UNAS-t ajánlottam. Ez van.

  3. Makrai Zoli

    Szia! Pont ezt írtam én is: dobozosnak jó. Nekem egy xml- kinyerést kellene megoldani, hogy egy hirdetési felületen is megjelenjenek a termékek (ez meg marketinges szempont) és egy kicsit kellene variálni (fejleszteni) a beállított xml-eken (pl: Árgép) és ezt nem teszik meg, hanem keresnem kellett egy másik céget aki megoldja. Ez csak egy kritika, de senkit nem beszélnék le róla: a program nagyon jó, ez egy korlátja.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.