Instagram Helyi Történet teszt (Location Story)

Az Instagram sztoridat már nem csak a követőid látják. Hanem az egész város! Meg a megye! Vagy bárki, aki beírja a településed nevét!

Nem kell megijedni, csak az Instagram új “Helyi történetek” funkciójáról van szó. Ha csináltál már sztorit a felső sávba – vagy csak nézted másokét – láthattad, hogy többféle matricával lehet plusz információt adni a képhez. (vagy videóhoz)

Ezek egyike a helyszín. Be tudom jelölni, hogy a videóm Pécsen készült, ez megjelenik egy link formájában. Erre tapizva bejön egy pici térkép és a legnépszerűbb pécsi posztok – ez eddig is így volt.

Az újdonság (már 3 hetes) hogy felül a Pécs szó bekarikázva jelzi, hogy ott találsz pécsi történeteket. Az Insta válogat a Pécs helycímkével megjelölt sztori képek és videók közül és egymás után megmutatja.

A sztorim

Egyik reggel munka előtt benéztünk a Pécsi Vásárcsarnokba, hogy zöldségeket vegyünk. A csarnok tele, színek, illatok, zsongás, emberek. A Boomerang applikációval csináltam 6 videót és fotóztam hármat.

Ezeket sorban feltöltöttem az Instagram sztoriba, de nem mindhez raktam helycímkét. Arra voltam kíváncsi, mennyien látják egy átlagos keddi napon.

Eredmények: 

Kifotóztam néhányat, így a képek alján látható mennyien nézték meg. Ahol van helycímke (Pécs vagy Vásárcsarnok) ott sokkal több néző volt.

instagram helyi történet eredmény

Ami tetszett:

  • 130-160 olyan néző látta a sztorit, aki nem követ.
  • Ez a szám posztonként értendő tehát a valós létszám ennél több lehet.
  • Közülük 24-en nézték meg az adatlapomat.
  • Nem csak a Pécs helycímkével működik, hanem a kisebbekkel is. Én a Vásárcsarnok címkét is kitettem és az Insta tudta, hogy az is Pécs.
  • A Baranya-County történetben is látta valaki.

instagram helyi sztori eredmények

Ami új volt:

  • Nem kerül be minden a helyi történetbe.
  • Nem látható egész nap, valamennyi idő után cserélődnek a tartalmak. Elsőre úgy tűnt, hogy óránként.

Amit tanultam:

Az Instagram sztori arra ösztönöz, hogy folyamatosan állíts elő tartalmat, hiszen 24 óra múlva eltűnik. Ugyanezt tapasztaltam a helyi történetnél is: amíg friss a sztori, bekerülhet oda, de ha folyamatosan jelen akarsz lenni, akkor napon belül többször kell posztolni helycímkékkel.

Amit észrevettem:

A helyi cégek még kevesen használják. Három hét alatt néhány kávézó és pár fittnesz terem sztoriját sikerült elkapnom. Minden más céghez kapcsolódó tartalmat a vendégek/ügyfelek helycímkéztek és töltöttek fel a saját sztorijukba.

Konklúzió cégeknek

Az Instagramon még ingyenesek ezek a funkciók és nincs is annyira sok tartalom, hogy ne lehetne ingyenesen megjelenni. Érdemes elkezdeni már most használni, hogy később amikor a konkurencia is megjelenik, a te céged csináljon jobb tartalmat.

A sajátom mellett a Crystal Pécs tartalmait is tesztelem. Az új webáruház indítása után komolyan elindulunk az Instán, már rengeteg ötletem van. Ha kíváncsi vagy a sztorim folyatatására, kövess be:
instagram.com/dorcsaba/
Crystal Pécs:
instagram.com/crystalpecs/

+1 tipp: Nem csak azt a helycímkét lehet megadni, ahol éppen vagy. Érdemes tesztelni, hogy bekerül-e a videó egy másik város sztorijába. Eddig Las Vegassal próbálkoztam. Nem jött be. Kipróbálom Debrecennel is.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.