Munkahelyi mobilozás

Mit szólsz ahhoz, hogy a marketinges munkatársad a munkahelyen mobilozik?

Elmesélem mire gondolok.

Marketingesként dolgoztam az előző munkahelyemen. Lövése nem volt senkinek arról, hogy hol tart a marketing 2017-ben. Főleg a vezetőnek, bár ő nem felejtette el minden nap elmondani, hogy mennyire hülye vagyok és lakatosként ő mindenhez ért. Egymás között úgy mondtuk, hogy mindenhez IS ért 🙂

Alapszabály volt, hogy nem állhattam fel az asztaltól, mobilt nem lehetett elővenni, Facebookra nem lehetett belépni és minden számítógépen naplózva volt a meglátogatott weboldalak listája.

Még az ebédlőben is csúnyán néztek rám, ha beléptem az Instagramra és megnéztem egy videót. (Ami 1 percnél nem lehet hosszabb, ugye.)

Pár hónapig maradtam ott, felépítettem egy webáruházat, aztán amint tudtam, léptem. Láttam, hogy esély nincs arra, hogy a marketing elmozduljon a 2003-as szintről. Hogy érthetőbb legyen: iparágon belüli idegen email címekre küldött ajánlatok Outlook levelezővel. Mert ingyen van.

Eközben a világban

mobilozás munkahelyen

A közösségi hálózatok folyamatosan fejlesztik az alkalmazásaikat és az új funkciókat egyszerre indítja be az egész világon. Az emberek letöltik a frissítéseket a telefonjukra és elkezdik használni. Mobilon olvasnak híreket, ott tájékozódnak, ott szórakoznak ott van a figyelmük szinte egész nap. 

A cégvezetők többsége igyekszik tudomást sem venni erről a jelenségről. Magukról azt állítják, hogy nem használják a közösségi oldalakat, mert arra nincs idejük. A telefon telefonálásra van meg hogy megnézzék a Gmailt.

Az ellenzők többsége (köztük az előző munkadóm) azt hiszi, hogy a Facebookot a NAV használja arra, hogy lecsekkolja a vállalkozókat, mire költik a feketén szerzett jövedelmüket. És mivel nem használják, nem ismerik meg a megváltozott társadalmi szokásokat.

Lehet, hogy néha olvasnak egy cikket az Instagramról, de a telefonra már nem töltik le, hogy kipróbálják és megszokják. Nem érzik a hiányát, pedig a magyar emberek milliói lépnek fel rá napi 7-10 alkalommal.

Illene ott lenni a cégeknek is finom lifestyle képekkel, de erre külön ember kellene az értékesítési csapatba. Ő egy fiatalabb marketinges kolléga lenne, aki telefonnal a kezében dolgozna egész nap.

Amikor erről beszélgettem egy kb. velem egyidős (34) cégvezető hölggyel, ezt reagálta, idézem:

“Letörném a kezét ha azt látnám, hogy valamelyik alkalmazottam a telefont nyomkodja munkaidőben.”

Az Instagram, pedig csak mobilról működik, így ez a cég hosszú időre elköszönt a közösségi marketingtől. Az ego és a megkövült szabályok sok ígéretes céget kényszerítenek hamarosan nehéz helyzetbe.

Azért lesz nehéz, mert az emberek figyelme a közösségi csatornákon van. Jelenleg a legtöbben az Instagramra áramlanak és keresik a tartalmakat. (A YouTube-ot meg a Snapchat-et már nem is említem, mert itt szoktam elveszíteni a beszélgetőpartnerem figyelmét.)

A nap továbbra is 24 órából áll, az emberek pedig továbbra sem kedvelik a reklámokat, és egyre kevesebb újságot olvasnak és egyre többen mondják le a tévé előfizetésüket. A fiatal felnőttek elő sem fizetnek rá – és ők jelentik a fizetőképes réteget, akikre a cégeknek a jövőt kellene építeniük.

Tisztelet a kivételnek!

Azokra a cégekre gondolok, akik ezt a cikket nem is látják, mert el vannak foglalva a vásárlóik Messengeren és az Instagram üzenetekben feltett kérdéseivel.

Hálás vagyok, hogy jelenleg egy olyan webáruháznál dolgozhatok, ahol ez már folyamatban van. Napi szinten jönnek a FB üzenetek a 43.000 követős oldalról, szépen növekszik az Instagram követők száma is, mert a vezető fordít elég gondot arra, hogy kifogástalan minőségű saját tartalom legyen a közösségi csatornákon.

Nincs orra-szájba akciózás, hanem átgondolva, hosszú távra berendezkedve megy a közösség építése. elindítottuk az új webáruházat, amiben már az én kezem munkája és az összes tapasztalatom benne van. A vásárlók egy sokkal használhatóbb, átláthatóbb oldalon tudnak válogatni, ami végre mobilon is jól fog mutatni.

Mobilon is, bizony. Mert mi tudomásul vesszük, hogy mindenki mobilozik.

Cégen belül Messengeren beszélgetünk és küldünk mindent, amit csak megenged. Egész nap kéznél van a telefon. A bejövő árut azzal fotózom, a Google Keepbe írok jegyzetet és telefonnal készítünk Boomerang videókat Instagram sztoriba.

Egész nap telefonnal dolgozunk, hogyan lehetne ezt másképp 2017-ben?!

A webshopról

Messze nincs kész. Jön még a bankkártyás fizetés, csomagpontra szállítás, termék szűrő rendszer és rengeteg automatikus kommunikáció, amivel pontosan tájékoztatjuk a vásárlókat arról, hogy éppen mi történik a rendelésével.

Közben dübörög a bikini szezon, amit kizárólag a közösségi médiában promótálunk. Mi tudjuk milyen ereje a Facebooknak és a Messengernek. Most az Instagram oldalt kezdtük felépíteni, hamarosan elérjük az 1000 követőt.

A jobb webshop és a követőszám növelése csak az alapok ahhoz, hogy elkezdhessük fejleszteni a marketing rendszert.

Pár hete azt mondtam, alig várom, hogy elinduljon a webshop. Ez a cél teljesült. A marketinges munka még csak most kezdődik. Alig várom 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.