Szünet van, elmesélem miért.

Ritkán jön bejegyzés a blogra, a Facebook oldalt leállítottam és nem kommunikálok marketingről. Változások vannak az életemben, össze kellett szednem a gondolataimat.

Az év elején indítottam a blogot, naponta írtam egy bejegyzést. 70 nap után már világos volt, hogy mennyi lehetőség van ma az online kommunikációban. Akkor egy feszültségtől vibráló munkahelyen próbáltam túlélni a hétköznapokat, majd májustól egy jobb állásban vagyok.

Ez a blog a kezdete óta azt a célt szolgálja, hogy kiírjam magamból a gondolataimat. Nem számít, ha senki sem olvassa, mert megértettem, hogy nem a nagy számok fontosak.

Január óta követem Gary Vee-t. Elképesztő a szemlélet, amit képvisel. Ha ismered, tudod. Ha vállalkozásod van és még nem követed, le fogsz maradni. Ha nem szeretnéd őt angolul hallgatni, akkor legalább a marketingszoveg.com-ot kövesd és fizess elő náluk. Itthon ők a legjobbak a témában.

Szemlélet változásom legnagyobb eredménye, hogy kiábrándultam a marketingből.

Tartalomkészítés, márkaépítés, inbound szemlélet – ezek felé húzok, mert a másik oldalon, nézőként, fogyasztóként, vásárlóként is ezeket szeretem. Utálom a reklámokat, alig várom, hogy a YouTube-on lejárjon az az 5 másodperc és ugorhassak – bármiről is legyen szó.

Az idő érték, mindannyiunknak egyre kevesebb van belőle.

Kétféleképpen lehet vásárlókat szerezni tartalommal: reklámozunk mások tartalma előtt-után-mellett-alatt vagy elkészítjük magát a tartalmat, amit az érdeklődő maga szeretne elolvasni-megnézni-meghallgatni.

Én imádom, amikor egy cég elkezd blogolni, videókat készíteni, amivel értéket ad a vásárlónak. Tartalmat készít, ami nem reklám. Nem szakítja meg a szórakozásomat, hanem én önszántamból kattintok rá és meg akarom nézni, mert érdekel. Vagy szórakoztat, vagy oktat vagy inspirál.

Viszont mindenki más reklámozni akar és erre keresnének valakit, aki meg tudja csinálni. A marketing cégektől is azt várják el, hogy forgalmat növeljenek. Találják ki, hogy az akciót milyen szöveggel küldjenek ki hírlevélben, szórólapon meg a Facebook oldalon.

Példa: jelenlegi cégnél a tulajdonos kitalálta, hogy csináljunk nyomtatott kupont 10%-os engedménnyel. Csináltatott belőle 1000 db-ot, az utolsó darabig szétosztogatták. 3 hét telt el az osztogatás óta és egyetlen ember se jött be vele a boltba. Főnököm szerint a tanulság az, hogy kevés kupont nyomtattunk és újra rendelt a nyomdától. Már nem mondom el a véleményem.

Rájöttem arra, hogy a cégvezetők egyáltalán nem figyelnek arra, amit a marketinges mond. Még akkor sem, ha fizetnek neki – ezt egy marketing cég vezetőjétől tudom.

Aki marketinges, az belül tudja, hogy mit kellene csinálni. Viszont ahogy egy céggel tárgyal, rájön, hogy esélytelen ezt megvalósítani és – ahogy én is – megcsinálja a tulajdonosnak a szórólapot, meg az akciót mert azért fog fizetést kapni.

Nem tudok másnak márkát építeni, ha vállalhatatlan a cége működése. Amíg nem vállaljuk fel, hogy kik vagyunk, miért csináljuk amit csinálunk és nem szolgáljuk ki 110 %-osan a vásárlókat, addig nem lehet márkaépítésről beszélni. Nincs mire építeni, mert bármit állítunk támadási felületet adunk az elégedetlen vásárlóknak, akik széttrollkodják a Facebook oldalt.

Mi marad ebben az esetben?

A vég nélküli akciózás, árengedmény, kedvezmény – ami a cégvezetők 99%-a szerint maga a marketingezés.

És ezzel együtt az, hogy sokan kövessenek Facebook-on és Instagramon, mert akkor sok embernek tolhatjuk az arcába az akciót és akkor lesznek páran akik vásárolnak.

Az akció olyan mint a drog. Egyre több kell belőle.

A vásárló meg sem mozdul, ha nincs akció. A cégvezető pedig azt mondja, hogy csak az akció működik, mert arra mozdulnak az emberek.

Ez a kiábrándultságom oka.

Ha vállalhatóan működne egy cég, akkor lenne mit feltenni a közösségi médiára a termékek fotóin kívül. Akkor nem is kellene azon gondolkodni, hogy mi legyen a tartalom, mert egyszerűen csak beindítanánk a Facebook élőt és ott válaszolgatnánk az emberek kérdéseire hetente egyszer.

Bemutatnánk honnan jön a termék. Elmondanánk miért onnan és még a gyártóval is beszélgetnénk. Ha kereskedő vagy, most a szívedhez kaptál – tudom. Mert azzal foglalkozol, hogy lemásol a konkurencia és nem azzal, hogy több vásárlót tegyél boldoggá.

Ezért döntést hoztam.

Pozitívan állok a dologhoz és megkeresem mi az, amivel érdemes foglalkoznom. Magamnak fogok dolgozni, ahogy a többi marketinges beállítottságú vállalkozó szellemű sorstársam.

Nálam most jött a megvilágosodás. 

Ezt a tudást a saját hasznomra fogom fordítani. Csak meg kell találnom a többi szenvedélyemet, amit be lehet mutatni a közösségi médiában.

Több témát találtam és úgy döntöttem, hogy elsőként a gyerekkorom óta titkolt szenvedélyemhez nyúlok, a távirányítós modell autókhoz.

Erre soha nem költöttem pénzt, mert drága hobbynak tartottam. Viszont ha csak rá gondolok, elkap a flow és észre sem veszem, hogy telik az idő. Boldoggá tesz, alig várom a következő alkalmat, imádok róla beszélni, videót készíteni, írni.

Ez az első téma, amiben megmutatom magamnak, hogy meg tudom csinálni. Valódi szenvedéllyel tudok tartalmat készíteni, őszintén és transzparensen. Nincs benne semmi titok, semmi parasztvakítás, és azt sem állítom, hogy szakértő vagyok.

Mert ez az én igaz történetem.

Ezt dokumentálom a RükveRC YouTube és Instagram csatornán. Nem érdekel hányan nézik, nem érdekel hány feliratkozó és követő van – de ahányan vannak, azokért végtelenül hálás vagyok.

Felépítem a saját sztorimat, bemutatom az egészet a kezdetektől. Ha valaki 4 év múlva megkérdőjelezi a tudásomat, akkor meg tudom mutatni neki, hogy mit csináltam eddig. Ha valamilyen vállalkozás épül majd rá, nem lesz szükség orrba-szájba akciózásra.

Csak a történet számít, mert abból kiderül az igazság.

Ezért szünetel nyár óta ez a blog. Nem akarok olyan lenni, aki úgy beszél a YouTube-ról, hogy egyetlen videót sem töltött még fel rá. Nem akarok beszélni az Instagramról úgy, hogy csak kaja meg naplemente fotókat töltök fel a profilomra.

Előbb megírom a saját történetem. Mert tudom, hogy így lesz hiteles.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.